Debata zamknięta

Nielegalni operatorzy robią nas na szaro – Jak rozwijać legalny polski rynek gier i zakładów i skutecznie walczyć z szarą strefą?

25 września, godz. 14:00

Według najnowszego raportu H2 Premium szara strefa rynku hazardowego online w Polsce wynosi ponad 20%, a jej wartość szacowana jest na ponad 1 mld zł (GGR). Zgodnie z tymi analizami, z oferty szarej strefy korzysta około miliona dorosłych Polaków. Co więcej, blisko 50% graczy nie wie, że gra w sieci nielegalnie. Problem z nielegalnym hazardem online to poważne wyzwanie dla państwa. Tym bardziej, że aktywność graczy coraz bardziej przenosi się do Internetu. W hamowaniu działalności nielegalnych podmiotów hazardowych pomocne mogą być takie rozwiązania jak m.in. blokowanie operatorów z szarej strefy (a nie tylko ich domen), nakładanie na nich administracyjnych kar finansowych czy wreszcie skuteczniejsza współpraca operatorów płatności elektronicznych w blokowaniu dostępu do realizacji transferów środków na rzecz nielegalnych podmiotów. Pojawia się zatem pytanie – jak dalej rozwijać legalny rynek gier, który przynosi określone przychody do budżetu państwa, i skutecznie walczyć z szarą strefą dbając równocześnie o bezpieczeństwo graczy.

Moderator:

Tomasz Żółciak

Dziennik Gazeta Prawna

Paneliści:

Mielczarek Mariusz

Piotr Leonarski

Tax Partner LSW

Mielczarek Mariusz

Arkadiusz Pączka

Wiceprzewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich

Łukasz Seweryniak

Prezes Zarządu SuperBET Polska

Mielczarek Mariusz

Adam Lamentowicz

Prezes Zarządu Polskiej Izby Gospodarczej Branży Rozrywkowej i Bukmacherskiej

OlgierdCieslik

Mariusz Korzeb

Ekspert Federacji Przedsiebiorców Polskich
Mateusz Stasiak

Mateusz Stasiak

Zastępca Dyrektora Departamentu Strategii Innowacj i Współpracy Międzynarodowej, Totalizator Sportowy
Leszek Wieciech

Leszek Wieciech

Senior Advisor, UN Global Compact Network
Element graficzny

Materiały do pobrania

Ograniczenie Szarej Strefy Rynku Hazardowego w Polsce.
Powiększenie legalnego rynku i wpływów do budżetu Państwa bez generowania dodatkowego popytu poprzez migrację klienta na regulowany rynek.